Sildid Analüütika, Analytics, googleanalytics, Statistika,

Unikaalseid tooteid või sisu pakkuv veebileht on mõeldud külastajate ligitõmbamiseks. Samuti peaks veebileht hoidma seniseid kliente ning muutma potensiaalsed kliendid ustavateks klientideks. Seega optimeeri ja kasuta mõõdikuid nii, et nad ühilduks nii brändi kui ka koduleheküljega. Enne Google Analytics kasutamist tuleb selgitada välja näitajad, mida prandada vastavalt brändile. Antud artiklit kasutage kui juhendit, mis aitab otsustada, milliste mõõdikute jälgimine on just sulle kõige olulisem. 

Nende teadmiste kasutamine võimaldab kasvatada veebilehe külastajate arvu, parimal viisil.

Uue või unikaalse külastaja konversioon

Oluline on mõista veebilehe kasutajakogemuse erinevust korduvkülastaja ja esmakülastaja vahel. Selleks, et parandada esmakülastajate kasutajakogemust, tuleb eraldada naasvate külastajate ja lojaalsete klientide konversiooni arvud.

Otsusta, mis on esimene asi, mida külastajad veebilehel näevad, ning kuidas parandada esmakülastust ja üleüldist kasutajakogemust. Antud juhul mängib kasutajakogemus olulist rolli esmakülastajate põrkemääral.

Veebileht, mis ei ole kasutajasõbralik, omab madalamat konversiooni määra uute või unikaalsete külastajate seas. Esmakülastajad näevad sinu veebilehte esmakordselt, mistõttu ei tunne nad ühtegi "trikki", et lehte paremini kasutada. Veebileht peaks pakkuma algusest peale meeldivat kasutajakogemust.

Sissetulevate külastajate päritolu

Ideaalis jõutakse veebileheni erinevate allikate kaudu.  Esialgsed allikad jagunevad kolme kategooriasse: otsekülastajad, otsingu külastajad ja viidatud külastajad.

  • Otsekülastajad on sattunud lehele kirjutades brauserisse veebilehe täpse aadressi.
  • Otsingukülastajad jõuavad kodulehele läbi otsingumootori päringu.
  • Viidatud külastajad on sattunud kodulehele, kuna lehte on mainitud mingil teisel veebilehel, mida nad on külastanud.

Kuna konversiooni tasemed on erinevad, peab arvestama sellega, kui palju külastajaid igat allikat individuaalselt konverteerib ning seejärel tegutseda tuginedes nendele andmetele.

Kui veebileht ei ole külastajate jaoks kergesti meeldejääv või kui veebilehte ei reklaamita kergesti kättesaadaval viisil, siis võid kaotada otsekülastajaid otsingukülastajatele- need, kes pidid veebilehe leidmiseks jättma meelde ettevõtte brändi.

Interaktsioonid külastuse kohta

Ole teadlik, mida külastajad sinu veebilehel teevad ja mida saaksid teha, et nad seda rohkem teeksid ja kuidas saad mõjutada nende käitumist konversiooniks. Näiteks mõeldes unikaalsete külastajate veebilehe vaatamiste arvule- mõõda külastatavuse aega lehel, hinnanguid või kommentaare, mida nad on endast maha jätnud ja muud sarnast. Iga selline aspekt on oluline ja sinu lõppeesmärk on nende interaktsioonide tõstmine (mis parandab kodulehel veedetud aega). Kaardista, kuidas muudad need parandatud interaktsioonid konversioonideks- ostudeks, liitumisteks, alla laadimisteks jne. Mõõtes neid tegevusi, saad määratleda, kuidas külastajad otsustavad ringi liikuda veebilehel erineva sisu juurde.

Naasva külastaja konversioon

Kui keegi on tulnud tagasi sinu veebilehele, siis küsi endalt kahte olulist küsimust- mida saaksid teha, et see külastaja konverteeriks oma tagasi tuleval külastusel? Oluline on mõista, et isegi juhul kui külastaja ei konverteerinud uue külastajana, siis ettevõtte bärnd jättis piisavalt muljet, et nad tuleksid veebilehele tagasi. Nüüd sa tead, et veebileht meelitab külastajaid tulema tagasi, seega järgmiseks eesmärgiks peaks olema naasvate külastajate konversiooni määra mõõtmine ja selle parandamine.

On brände, kes jagavad eksklusiivseid pakkumisi ja kuponge või neid, kes küsivad naasvatelt külastajatelt uudiskirjaga liitumist või uuringu täitmist. See, kuidas otsustada konversiooni määra parandamist, sõltub pakutavatest toodetest või teenustest.

Väärtus külastaja kohta

Külastuse väärtus on seotud interaktsioonidega külastuse kohta. Seda saab arvutada külastuste arvu jagamisel loodud väärtusega.

Väärtuse arvutamine külastuse kohta võib osutuda keeruliseks, sest esineb ka mittematerjaalseid väärtusi, mida on raske defineerida. Näiteks blogi lugejad loovad väärtust kui nad suurendavad sinu veebi külastajate arvu, samuti loovad nad mittemateriaalset väärtust jättes sinu veebilehele kommentaare. E-poe jaoks loovad külastajad väärtust, kui ostetakse toodet, samuti luuakse ka väärtust arvustuste jätmise või brändi levitamisega suusõnaliselt, kuid sellise väärtuse mõõtmine on keerulisem.

Kuidas koduleht ahvatleks külastajaid, külastuse käigus rohkem väärtust looma? Bränd võib küsida külastajatelt arvustuste jätmist teenuste või toodete kohta, mida nad on ostnud, pakkudes selle eest kuponge või küsida klientidelt lingi jagamist sotsiaalmeedias.

Vali ise, millised näitajad on just sulle kõige kasulikumad! Juba järgmine nädal tutvustame veel viit näitajat, mille jälgimine võib osutuda kasulikuks sinu ettevõttele.