Sildid Analüütika, Analytics, googleanalytics, Statistika,

Google Analytics näitajate jälgimine võimaldab kasvatada veebilehe külastajate arvu. Osas I oli juttu viiest Google Analytics näitajast (kliki nupule OSA I, et lugeda eelmist postitust!). Antud artiklis tutvustame veel viit näitajat.

Põrkemäär

Külastajate põrkemäära vähendamiseks tuleks seada eesmärgiks parandada väärtust ja interaktsioone külastuse kohta, naasva külastaja konversioone, uue ja unikaalse külastaja konversioone ja külastajate allikate kohta.

Põrkemäära võib defineerida kui veebilehe esmakülastajate arv ning nende kohene lahkumine, ilma ühegi funktsiooni täitmiseta.

Lisaks paljudele teistele asjadele näitab kõrge põrkemäär mitte olulised või nõrgad veebivoo allikad ja maandamislehed, mis on mõeldud konversiooniks- näiteks maandamislehed väikese kasutajasõbralikkusega, halva kujunduse või pika laadimisajaga. E-poe lehtede põrkemäär viitab ostukorvi hülgamise määrale- määr, mis põhineb külastaja ostukorvi hülgamisel ja ostu mitte sooritamisel. Selle põhjuseks võib olla liiga keeruline ostukorvi protsess, ebaolulised või vananenud pakkumised, või sunnitud ostukorvi lisamine (selleks, et hinda näha, tuleb lisada toode ostukorvi).

Sageli on blogidel kõrge põrkemäär. See tuleneb sellest, et külastajad on blogi kodulehel ainult selleks, et lugeda üksikut postitust ja seejärel liikuda edasi.

Hind konversiooni kohta

See on üks kõige olulisemaid mõõdikuid, mis näitab väärtust külastuste kohta. Kõrge hinna korral konversiooni kohta ei ole oluline, kas veebileht toob kõrgeid konversiooni määrasi koos kõrge külastatavuse väärtusega. Sellisel juhul on veebileht hinda takistav- mis tähendab, et puhaskasum on null või negatiivne. Konversiooni arvu parandamisel veebilehel, tuleb silmas pidada hinda konversiooni kohta ja üleüldisi marginaale. Lihtsalt öeldes tekib see siis kui ei saavutata kasumiläve selle eest, mida makstakse, et saavutada konversioon. Kui antud number on probleemne, siis oleks tark astuda samm tagasi ja hinnata, millised kulud on brändile kahjulikud.

Väljumislehed

Veebilehe põrkemäär ei tulene ainult kodulehelt. Sageli on brändi viimasele tegevusele üleskutse protsessi teisel või kolmandal lehel. Konversiooni maksimeerimiseks, tuleb uurida väljumiste kohta ja teha kindlaks, millises protsessi faasis külastajad lahkuvad veebilehelt või hülgavad ostukorvi. Olles sellest teadlik, on vastavalt sellele lihtsam parandada protsessi. Sammud, et läbida üleskutse veebilehe tegevusele, ei tohiks võtta rohkem kui kaks, kolm lehekülge sisust, mida veebielehekülje külastaja otsis. Keeruline protsess muudab toote või teenuse potensiaalsele kliendile mitte kättesaadavaks, sest klient ei ole nõus sellele nii palju aega kulutama. Seega on see üks väga oluline asi, mida tuleks testida veebilehe ehitamise, uurimise ja andeme kogumise faasis, kuid kahjuks sageli ei pöörata sellele tähelepanu.

Lehe vaatamised

Lehe vaatamise mõõdik näitab kui sageli jõuavad külastajad, kodulehel oleva sisuni edukalt. Kõrge lehe vaatamiste arv võib tuleneda kodulehe sisu kvaliteedist ja väärtusest. Sammuti võib see viidata sellele, et külastajad ei suuda leida infot, mida nad otsivad, ning seega külastavad erinevaid lehekülgi, või proovivad uuesti laadida lehti, mis ei kuva õigesti. Teised mõõdikud näitavad, mis on lehevaatamiste kõrge arvu põhjus. Hoia meeles, et kui üks sinu veebilehtedest on viidatud teiselt lehelt, millel on palju külastajaid, siis saab ainult see veebileht palju vaatamisi. Võrdle oma külastajate allikaid lehekülgede vaatamisega ning sa saad enda jaoks vajaliku informatsiooni.

Keskmine sessioonide kestvus

Keskmine aeg, mida külastaja veedab kodulehel ühes sessioonis (tundides, minutites ja sekundites). Sellel on otsene seos sellega, kui oluline on koduleht külastaja jaoks – mida olulisem see on, seda kauem aega veedab külastaja veebilehel oleva informatsiooni peale. Kui interaktsioonid külastuse kohta on madalad ja sessiooni keskmine pikkus on kõrge, siis võib see viidata liiga mahukala informatsioonile veebilehel– mille tulemuseks on suurem külastatavuse aeg veebilehel või informatsioon, mis võib olla külastaja jaoks segadust tekitav, mis sunnib neid veetma rohkem aega lehel, et mõista informatsiooni tähendust.

Kui bränd pakub teenuseid või tooteid, siis peaks tegevusele üleskutse olema lihtsasti arusaadav, mis mõjutab keskmist sessiooni pikkust.

Teadlikkus kui kõige olulisematest mõõdikutest,  võimaldab kasutada Google Analytics platvormi paremini oma mõõdikute edendamise analüüsimiseks.

Need numbrid pakuvad vajalikku informatsiooni sinu brändile, et optimeerida neist igat ühte ning see võimaldab töötada neil mõõdikutel koos, et saavutada sinu poolt püstitatud lõppeesmärk. Kuna iga mõõdik mõjutab otseselt teist mõõdikut, siis ühe optimeerimise otsus tähendab, et oma tegevuse käigus optimeerid mitmeid.