Sildid Optimeerimine, SEO, Turundus, Veebiturundus,

Veebilehe nähtavaks muutmine otsingumootoritele tasub end ära. SEO-d teostades muutub veebileht külastajatele kergemini leitavaks, mille tulemusena külastatavus kasvab.

*SEO ehk otsingumootorite optimeerimine on veebilehe nähtavuse suurendamine otsingumootorite otsingutulemustes. 

Väikesed muudatused viivad suurte muutusteni! SEO puhul piisab sageli väikse muudatuse elluviimisest veebilehe osades. Alljärgnevalt on välja toodud mõned punktid, millele võiks tähelepanu pöörata.

Interneti aadressi kontroll 

Milline on interneti aadressi (URL) sisu? Soovitatav on URL-is kasutada sõnu. Õigete sõnade valimisel lähtu veebilehe sisust ja struktuurist ning veendu, et sõnad oleksid kastajatele äratuntavad ja ühtmoodi arusaadavad.  Lihtne ja selge URL tasub ennd ära!

Lihtne ja selge URL:

  • annab kasutajatele sisuteabe paremini edasi;
  • mõistavad Google otsingumootorid paremini;
  • suurendab linki usaldatavust;
  • muudab kasutajatevahelise jagamise lihtsamaks;
  • muudab väiksemaks ohu, et kasutaja ei jõua soovitud tulemuseni

Näieks: 

Kui pika URL-i puhul http://www.bbb.com/?keywords=made%20in%20&matchtype, eemaldab kasutaja sellest mingi osa, http://www.bbb.com/?keywords=made, siis on tõenäoline, et kasutaja ei jõua otsitud leheni.  Eemalda üleliigne osa URL-ist!

Lehekülje pealkirjad täpseks

Veebilehe algus ja pealkirjad on Google jaoks kõige olulisemad, seega veendu, et need sisaldaks ainult tähtsat informatsiooni.

Mida lühem ja informatiivsem on pealkiri, seda parem. Pika pealkirja puhul eemaldab Google otsingutulemustes ühe osa pealkirjast. SEO puhul on pealkirjad üliolulised ja kindlasti ära unusta, et pealkirjad peavad edastama lehe sisu.

Kasuta pealkirjas märksõnu! Need edastavad nii otsingumootorile kui ka kasutajale konkreetse lehe teema. Sobivate märksõnade leidmiseks on abiks

  • Google AdWords Keyword Tool- aitab leida märksõnu, mida otsingumootorites kasutatakse;
  • Google Webmaster Tools- pakub otsingupäringuid, mida veebilehel kuvatakse ja, mis tõid kõige rohkem kasutajaid lehele. 

Kas pilte veebilehel on vaja optimeerida?

Kui soovid parandada veebilehe nähtavust otsingumootorite jaoks, siis sellisel juhul on piltide optimeerimine vajalik. Piltide optimeerimise puhul lisatakse piltidele ALT ehk koodriba ja title.

Tasub ära! Aktiivne sisu uuendus +  aktiivne tegevus sotsiaalmeedias

  1. Värske sisu, muudab veebilehe Google silmis aktiivsemaks.
  2. Uuendatud sisu aitab teistel sisulehtedel pääseda Google keskkonnas kõrgemale positsioonile. 

Lisaks värskele sisule on oluline ka veebilehe navigeerimine, mis aitab jõuda suurema hulga inimesteni. Navigeeritud leht aitab  jõuda kasutajal kiiremini sisuni, mida sooviti leida. Samuti peab lugu sellest ka otsingumootorid, sest see teeb arusaadavamaks, mis on konkreetse veebilehe jaoks oluline.

Tõsta sotsiaalmeedia aktiivsust! Otsingutulemustes arvestab Google lehekülje aktiivsust sotsiaalmeedias. Kui lisad veebilehele sotsiaalmeedia kanalid lisa ikoonidena, siis muutub ettevõte leitavamaks ja samuti lihtsustub veebilehe jagamine kasutajate vahel. 

Lisaks veebilehele kontrolli, et ka nutiseadme optimeerimine oleks teostatu. Loe ka postitust, mobiilsest veebiversioonist! Klõpsates all olevat linki!